Office Depot vroeg hulp aan de #RunLiveTruck bij het verbeteren van hun online customer experience. Chatbot Vicky is het resultaat: zij staat 24/7 voor ‘haar’ klanten klaar op het gebied van order- en productgerelateerde vragen.
Voor Vikingdirect.nl, onderdeel van kantoorartikelengigant Office Depot, ontwikkelden we chatbot Vicky. De reden? Office Depot merkte dat veel klanten die telefonisch contact opnamen met de klantenservice, vlak daarvoor nog de website hadden bezocht. Blijkbaar vinden zij niet de informatie die ze zoeken. Chatbot Vicky brengt daar verandering in: ze staat 24/7 voor je klaar en helpt je bij hulpvragen zoals ‘Wat is mijn orderstatus’ en ‘Welke cartridge heeft mijn printer nodig’? Je kunt je vraag intypen of Vicky persoonlijk aanspreken.
Vicky helpt je zelfs bij je orderstatus als jij het ordernummer niet voor handen hebt. Op basis van je naam toont ze jouw gehele lijst aan historische orders. Daarnaast weet ze aan het hand van je printertype welke cartridge je nodig hebt. In de toekomst kunnen er meerdere scenario’s aan chatbot Vicky toegevoegd worden. Zo kan ze zelfs je stem herkennen en op voorhand aangeven dat je cartridges over twee weken op zijn, met de vraag of ze die alvast voor je mag bestellen.
Bekijk hoe chatbot Vicky de klanten van Office Depot helpt bij hun hulpvragen!
Hoe verbeter je met chatbots de online customer experience, zonder je persoonlijke klantrelatie te verliezen? Voornamelijk in de B2B-wereld is dit heel interessant. Daar worden nog te weinig chatbots ingezet, uit angst om het persoonlijk contact te verliezen…
Heb jij een innovatiecase die je graag in een week tijd van idee tot prototype uitgewerkt ziet? Meld dan jouw innovatie case aan. En wellicht staat de Run Live Truck binnenkort ook bij jou voor de deur!